Sunday 15 July 2012

for you and me to walk through:)

hidup ini adalah untuk buat orang lain rasa bahagia dengan kehadiran kita,mungkin juga tanpa kehadiran kita.
"siapa kita untuk membenci orang lain?kita malahan x sehebat Nabi pon yang sentiasa ampunkan umat."
itu pesan ayah kepadaku.kusemat dalam lubuk hati yang paling dalam.walau pernah banyak kali terluka,tapi aku selalu membandingkan,berapa kali pula aku buat orang lain terluka dengan caraku,dengan kata-kataku dan juga sifatku.aku jenis outspoken.cakap direct dari hati.pasti ramai yang kadang2 xdapat mengerti maksudku.tapi terkadang ada yang mengerti,itulah sahabatku yang sejati.:) kerana sifat aku yang berterus terang tu,ada yang selesa ada yang tak.yelah hidup ini penuh dengan pilihan kan.nak kawan dengan aku atau x,itu pun pilihan mereka.cuma jangan bermusuh ok?;) nanti rosak hati kerana ada cebisan hitam dalam hati...

cuba fikirkan apakah harga kita dalam hidup org lain?adakah kita buat org lain bahagia atau semakin derita?
jom jadi hebat!:)






1 comment: